Kalender och lokalbokning

Löpsedel

Under tiden föreningen har pågående Fasadmålning kan man EJ låna lokalen då denna fungerar som Etablering för målerifirman.
Men vill man tex låna bord (fn 2st) och/eller stolar går det bra och ska bokas via mail till info@idegranen.se

I bokningskalender nedan ser du när lokal är uppbokad. Ej markerad dag = ledig för bokning
Klicka på "Boka föreningslokal" för att boka ett ledigt datum och  ange i mailet önskad dag och ert telefonnummer.  Bokning  gäller när ni har fått bokning bekräftat. En bokningbekräftelse skickas så snart vi hinner.

Nu finns det en tidplan presenterad av Siljendals måleri.
Utöver det så kommer målerifirman att avisera varje boende inför respektive hus.
 
Tidplanen ska ses som en uppskattning och kan därför komma att ändras under projektets gång.
Tidplanen kan komma att uppdateras vartefter de har påbörjat.
Senaste informationen kommer alltid vara den som finns presenterad där.
 
Avisering inför målning direkt till varje boende kommer ske via lapp i brevlåda. Det ansvarar Målerifirman för och är inget som vi i styrelsen gör. 
 
Notera också att det åligger varje medlem att plocka bort/skruva bort runt och på fasaden så att målerifirman har fritt utrymme att utföra sitt arbete. 
Läs mer vad det är mer exakt på vår hemsida:
Brf Idegranen Fasadmålning
 
Fråga gärna någon ur styrelsen om det är något oklart.
 
Tack för gott samarbete! 
 
Med vänlig hälsning
Styrelsen 

Läs mer »

Nedan kommer en uppdatering gällande fasadmålningen. 
Bröderna Siljendahl (firman) planerar att börja arbetet vecka 25 (måndagen den 17 juni)
med en etablering i föreningen.  Firman kommer att börja med föreningslokalen för att sedan
första veckan i juli påbörja arbetet med bostadshusen nere vid bollplanken. 
Under arbetets gång kommer firman sedan att fortsätta längs med området etappvis
och avsluta arbetet till hösten uppe vid lekparken.

Firman kommer att ha mindre arbetslag (som mest 8 personer) som genomför arbetet.
Föreningen har fått en estimerad tidsplan skickad till sig men det finns önskemål från föreningen vad gäller planerad slutperiod. Så fort detta är överenskommet så skickas hela tidsplanen ut så att vi alla kan förbereda oss. Vi hoppas detta kan göras kommande dagar.

Viktigt är dock att det är en estimerad tidsplan och väder såväl som oplanerade arbeten
kan göra att tidsplanen förändras. 
Firman kommer att lägga lappar i brevlådorna när det börjar närma sig målning av specifika hus.
Detta är som ett komplement till den tidsplanen som skickas ut till Er och som är estimerad.

Läs mer på Fasadmålnings egen sida 

Läs mer »

Sedan installationen av nya torkutrustningen i tvättstugan är det medlemmar som har hört av sig
att det har uppstått felmeddelanden på framfört allt torktumlaren. 

För att säkerställa att dessa felmeddelanden rapporteras in som garantiärenden önskar styrelsen
att man skickar ett mail till info@idegranen.se om det uppstår felmeddelanden. Man kan också
prata med någon i styrelsen.
Gör detta även om felet avhjälps genom om att man återstartar torktumlaren. 
Styrelsen hör sedan av sig till leverantören för ett garantiärende.
Detta är mycket viktigt utifrån ett ansvarsperspektiv om det skulle inträffa en skada på torktumlaren. 

Tacksam om ni beskriver felet och ange om det finns någon ev kod så att garantiärenden underlättas. 
 
Med vänliga Hälsningar
Styrelsen

Läs mer »

Som tidigare meddelat kommer från den 29 maj till 5 juni finnas en container i föreningen för medlemmars grovavfall.  Denna container får inte innehålla farligt avfall (t.ex. elektronik, tryckimpregnerat virke, färg, etc.).
 
För farligt avfall kommer det vara möjligt den7 juni kl. 10-13 att få detta bortforslat. Det görs genom att medlemmar hjälper till att få iväg farligt avfall till återvinningscentralen. 
 
En bil kommer under dessa tider finnas uppställd utanför föreningslokalen och avgår kl. 13. 
Viktigt är att bortforslingen 7 juni bara är för farligt avfall och då det görs genom medlemsinitiativ för att minska utgifterna behöver man som medlem tänka efter extra noga med sorteringen för att underlätta arbetet vid återvinningscentralen. 
 
Har man frågor kan man höra av sig till någon i styrelsen, lägga upp en kommentar på Facebook eller skicka ett E-mail till info@idegranen.se
 
Med vänliga Hälsningar
Styrelsen

Läs mer »

HALLÅ DÄR...
Här har du som boende möjlighet att kommentera eller meddela något som du tycker är viktigt information och som vi alla kan behöva ta del av.

 

Glöm inte vår Facebook-sida som också är ett bra sätt att sprida information.